Grafik Tasarımcı Nedir?

29 May 2022
17
20
3
Değerlendirme - 0%
0   0   0
Grafik Tasarımcı Ne Demek?
Grafik tasarımcı; web siteleri, reklamlar, kitaplar, dergiler, posterler, bilgisayar oyunları, ürün ambalajları, afişler, kurumsal iletişim ve kurumsal kimlik gibi çeşitli ürün ve faaliyetlerin görsel tasarımını yapar. Grafik tasarımcı, belirli bir mesajı, fikri veya konsepti görsel olarak iletmek için pazarlama ve yaratıcı departmanların diğer üyeleriyle birlikte çalışır.
Grafik Tasarımcı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Çalışma sahaları oldukça geniş olan grafik tasarımcıların görev tanımları şu başlıklar altında toplanabilir;
  • Tasarımın vermesi gereken mesajı belirlemek,
  • Bir projenin kapsamını belirlemek için müşteri veya sanat yönetmeni ile görüşmek,
  • Eskizler oluşturarak müşteriye sunmak,
  • Müşteriler tarafından önerilen değişiklikleri nihai tasarıma dahil etmek,
  • Çalışmalara, tüketicilerinin bakış açısından bakmak ve müşterinin istediği mesajın iletildiğinden emin olmak,
  • Web siteleri için konseptler, grafikler oluşturmak,
  • Tasarım stili, format, baskı ve zaman çizelgeleriyle ilgili danışmanlık yapmak,
  • Son trendleri ve bunların ticari ortamdaki rollerini analiz etmek,
  • Reklam yazarları, fotoğrafçılar, illüstratörler, diğer tasarımcılar, web geliştiricileri ve pazarlama uzmanları ile birlikte ekibin parçası olarak çalışmak,
  • Son teslim tarihlerine riayet etmek.
Nasıl Grafik Tasarımcı Olunur?
Grafik tasarımcı olmak için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren Grafik bölümlerinden mezun olmak yeterlidir. Nitelikli bir grafik tasarımcı olmak için eğitimin yanı sıra özgün ve yaratıcı çalışmalara imza atmak gerekmektedir. Grafik tasarım unvanını almaya hak kazanan kişiler, reklam ajansları, kurumsal firmalar, tasarım stüdyoları gibi sahalarda çalışabilmektedir.
Grafik Tasarımcıda Olması Gereken Özellikler
Çok yönlülük ve özgünlük kavramları ile ön plana çıkan grafik tasarımcılarda aranan nitelikler şunlardır;
  • Yaratıcılık yönü kuvvetli olmak,
  • Detaylara dikkat etmek,
  • Bir fikri tüketicilere iletmek için yeni yaklaşımlar düşünebilmek,
  • Photoshop, InDesign ve Illustrator gibi masaüstü yayıncılık araçlarına hakimiyet,
  • Sanatsal olarak ilgi çekici tasarımlar oluşturabilmek,
  • Aynı anda birden fazla projede çalışabilmek,
  • Zamanı yönetebilmek,
  • İletişim yönü güçlü olmak
 
Üst